Asiakastyytyväisyyden kiinteistökohtaiset tunnusluvut

22.09.2016

JULMO-prosessimme on tuottanut asiakastyytyväisyyden tunnuslukuja useisiin tuhansiin kiinteistöihin. Arviot ovat ilmoittajien välittömiä palautteita palvelupyynnön suorituksesta valmiskuittauksen jälkeen.

Laskimme tunnusluvut eri kiinteistötyypeille, jonka lisäksi jaottelimme suurimmat kiinteistötyypit tilavuuden mukaisiin alakategorioihin. Skaalasimme arvioluvut helpommin luettaviksi kouluarvosanoiksi.



Etenkin liike- ja toimistokiinteistöt, mutta myös (hiukan lievemmin) asuinkiinteistöt noudattavat yhtenevää trendiä, jossa hyvin pienet ja toisaalta kaikista suurimmat kohteet pärjäävät parhaiten, keskikokoisten jäädessä jopa 0,5 yksikköä alhaisempaan tunnuslukuun. Kartoitimme syitä tähän ja suurin yhteinen tekijä on nimetty, kohteensa tunteva huoltomies / kohdevastaava.

Pienissä kohteissa kohdevastaava tunnetaan, hän näkyy tilankäyttäjille kiinteistössä käydessään ja työn suoritusta seurataan usein paikan päällä. Suurissa kohteissa kohdevastaavilla taas ei useinkaan ole muita kohteita huollossa, vaan he ovat nimettyjä juuri kyseiselle kohteelle, josta he kantavat kokonaisvastuun.  He viettävät työpäivänsä kohteessa, ovat aina läsnä. Etenkin reagointiajasta annetut asiakaspalautteet ovat keskimäärin muita parempia.

Tässä tunnusluvut (suluissa kohteen rakennustilavuus):

Liike- ja toimistokiinteistöt:

(<5000) 9,05
(5000-10000) 8,95
(10000-20000) 8,48
(20000-30000) 8,64
(30000-40000) 8,69
(40000-50000) 8,68
(50000-100000) 8,74
(>100000) 8,83

Liikekiinteistöt keskimäärin 8,63

Asuinkiinteistöt:

(<5000)  8,73
(5000-10000) 8,62
(10000-15000) 8,49
(15000-20000) 8,50
(20000-30000) 8,55
(30000-50000) 8,58
(>50000) 8,53

Asuinkiinteistöt keskimäärin 8,50

 

Muut kohdetyypit:
Liikenteen rakennukset 7,88
Hoivakiinteistöt 8,45
Kokoontumis- ja koulurakennukset & pelastus- ja palotoimi 9,19
Pienet teollisuus- ja varastorakennukset 7,48
Suuret teollisuus- ja varastorakennukset 8,28
Muut teollisuus- ja varastorakennukset 8,25
Luokittelemattomat rakennukset 8,49

Valtakunnallinen keskiarvo kaikista luokista 8,53


Jaa

Uutiset

Riskikartoitus osana pelastussuunnitelmaa!

14.05.2018

Kartoituksessa käytetään apuna potentiaalisten ongelmien analyysi (POA) -menetelmää.

Ohjelmistokehittäjä, tule meille töihin!

02.05.2018

Haemme ohjelmistokehittäjiä vahvistamaan kehitystiimiämme.

GDPR - EU:n tietosuoja-asetus (EU2016/679)

28.03.2018

Olemme päivittäneet FIMX:n tietosuojakäytännöt vastaamaan EU:n tietosuoja-asetusta (GDPR)

Infotaulu kohteen sähköiseen tiedottamiseen

07.02.2018

Seuraa infotaulua porrasnäytöltä tai reaaliajassa omalta laitteeltasi

Vertaile alueesi palveluntuottajia uudessa JULMO-haussa!

24.01.2018

Jokaisella kumppaniyrityksellä on nyt oma erillinen kumppanisivu

Vakioidut toimenpiteet ja tarvikerekisteri

23.01.2018

Kumppaniyritys voi nyt määritellä usein käyttämiään vakiotoimenpiteitä ja ottaa käyttöönsä tarvikerekisterin.

JULPE uudistui - viranomais- ja määräaikaistarkastukset digiaikaan!

17.01.2018

Olemme julkaisseet kattavan päivityspaketin FIMX:n pelastussuunnitelmaosioon. Suurin uudistus kohdistui viranomais- ja määräaikaistarkistuksiin.

Asiakastyytyväisyyden reaaliaikainen seuranta

30.10.2017

Negatiivisesta asiakaspalautteesta heräte kohteen managerille/isännöitsijälle.

Tunnistaudu Google-, Facebook- tai Microsoft-tililläsi!

16.08.2017

Ei lisää salasanoja tai käyttäjätunnuksia muistettavaksi - palvelun käyttäminen on nyt entistä vaivattomampaa.

FIMX-henkilökortti

01.07.2017

FIMX-henkilökortti on suunnattu erityisesti kohteissa toimivien palveluntuottajien kohdevastaaville.

Liittymä uudistuu - räätälöi oma yläpalkkisi!

09.02.2017

FIMX-palvelu osoitteessa https://m.fimx.fi/ uudistui

Jäteraportointi

22.09.2016

Toimiiko kohteesi jätehuolto? Mitä ovat jätelajikohtaiset kulut ja määrät? Ota kohteesi jätekulut hallintaan FIMX-OR omistajaraportoinnissa

Digitaalista kiinteistötiedolla johtamista!

12.09.2016

Tarjoamme verkottuneen ympäristön avoimeen, reaaliaikaiseen toiminnanohjaukseen, sekä valmiit raportit tiedolla johtamiseen.

JULMO - sähköinen palvelupyyntö

12.09.2016

Seuraa vikailmoituksesi tai huoltokutsusi etenemistä reaaliaikaisesti.

FIMX - Kumppanipalvelu

12.09.2016

Rekisteröitymään ovat tervetulleita niin nykyiset FIMX-palvelun yritykset kuin täysin uudet toimijat. Rekisteröityminen on maksutonta

Ovatko kiinteistösi kulutustiedot FIMX:ssä?

12.09.2016

Jokaisesta palvelumme kohteesta on nyt saatavilla lämmön, sähkön ja veden kiinteistökohtaiset raportit - suoralla linkillä, ilman sisäänkirjautumista!